Ugrás a tartalomhoz

Zsibbadó ujjak

14 replies to this topic

#1 Dr. BuBo

Dr.

• Members
  • PipaPipa
  • 954 Hozzászólás:

Elküldve: 07 december 2013 - 08:08

Üzenet megtekintéseIdézés: BHB - Dátum: 25 március 2013 - 11:27

Kedves Doki,

Erős megterhelés után jelentkezett nálam az ujjzsibbadás, ami első nap mindkét kezemen az első három ujjamon volt jellemző, mint mikor álmában arra ébred az ember, hogy teljesen érzéketlen a keze. Két nap után a bal kezemen elmúlt, csak egy pici zsibbadás van a mutató ujjam külső oldalán. Viszont a jobb kezemen továbbra is - bár nem annyira, mint első nap - zsibbadást tapasztalok. Mutató és nagyujjon az első két ujjbegy, a hüvelykujjam és ami fura a gyűrűsujjam belső fele továbbra is zsibbad, kicsit érzéketlen, hidegnek tűnik - bár nem az. Sem a tenyerem, se a kézfejem nem zsibbad, csak az említett részek. Az itt leírtakat kipróbáltam, éjjelre sínbe tettem - bár a jegelést még nem próbáltam - de eddig semmilyen hatást nem értem el. Programozó vagyok, ez a mindennapi munkámat nagyban megnehezíti. Korábban munkába menet (kerékpár) minden reggel éreztem, hogy ez a 3 ujjam zsibbad, mindkét kezemen, de el is múlt, ahogy nem támaszkodtam rá. Hasonló zsibbadásom korábban is volt, de soha nem egy hétig - ma van a 7. nap - és soha nem ilyen intenzíven. Előre is köszönöm a segítséget!

Kedves BHB!

Az ebben a topicpan korábban olvasott éjszakai sínezési tanács -- ha figyelmesen végigolvasta -- egy olyan betegnek szólt, akinek valószyínűleg a singcsonti idege szorult meg a könyökalagútban (ebből adódóan a kisujjtól kezdődően zsibbadtak az ujjai).
Az Ön problémája viszont nyilvánvalóan más: a hüvelyk- és mutatóujjak, középső ujj zsibbadása legvalószínűbben kétoldali CSUKLÓalagút-szindróma mellet szól.
Az Ön esetében tehát nem a könyököt, hanem a csuklót kellene esetleg megpróbálni éjszakára egy kis szálkamentes léccel, favonalzóval "sínezni", megakadályozva ezzel a csukló -- és nem a könyök! -- behajlását.