Ugrás a tartalomhoz


kérdés


25 replies to this topic

#21 Dr. BuBo

    Dr.

  • Members
  • PipaPipa
  • 954 Hozzászólás:
  • Gender:Male
  • Location:Szombathely

Elküldve: 11 January 2004 - 05:06 PM

Kedves qwerty!

Az Ön fogamzásgátlója és az említett típusú fájdalomcsillapítók (Algopyrin, Quarelin) és nem-szteroid gyulladás- és fájdalomcsökkentők (Cataflam, stb.) között lényeges kölcsönhatás nincs; használja őket nyugodtan, ha szükséges.

Minden jót kívánva köszöntöm:

Dr. BuBo
ideggyogyaszat@dpg.hu

#22 Guest_qwerty_*

  • Guests

Elküldve: 11 January 2004 - 01:06 PM

Nekem is lenne egy kérdésem: a fájdalomcsillapítókkal(Algopirin, Kataflán, kvalerin) nem lehet gond ugye? a fogamzásgátló a Schering cégtől a Yadine.
Alkoholt fogysztani lehet a fogamzásgátlóval együtt? A használati utasítása nem írt semmit róla.

#23 Dr. BuBo

    Dr.

  • Members
  • PipaPipa
  • 954 Hozzászólás:
  • Gender:Male
  • Location:Szombathely

Elküldve: 06 December 2003 - 12:53 AM

Kedves smileyka!

Ez a két gyógyszer -- a hivatalos megfogalmazás szerint -- óvatosan adható együtt. Minden ember gyógyszerlebontó anyagcseréje kicsit eltérő. Vannak, akiknél nem okoz problémát az együttes szedés, másoknál viszont némileg csökkenhet a Harmonet hatóanyagának vérszintje, s ezzel együtt biztonságossága. Hogy Önnél konkrétan mi várható -- egyéni adottságai, stb. függvényében -- azt leginkább az Önt közelről ismerő nőgyógyász tudná megmondani..., vagy néha még ő sem...    Túl nagy kockázata mindenesetre általában nincs az együttes szedésnek, de -- mint említettem -- azért lehetnek e téren egyéni különbségek.
Ennyit "távolból"; a konkrét kockázat mértékét és az esetleges teendőket beszélje meg nőgyógyászával!
Jó hétvégét kívánva köszöntöm:

Dr. BuBo
ideggyogyaszat@dpg.hu

#24 Guest_smileyka_*

  • Guests

Elküldve: 05 December 2003 - 02:18 PM

a fogamzásgátló neve:harmonett!a nyugtatóé pedig:frontin!köszi

#25 Dr. BuBo

    Dr.

  • Members
  • PipaPipa
  • 954 Hozzászólás:
  • Gender:Male
  • Location:Szombathely

Elküldve: 04 December 2003 - 10:59 AM

Idézet (Guest @ 2003-12-03, 19:59)
"...a nyugató mennyibe befolyásolja a fogamzásgátlót??!!!"

Kedves smileyka!

Magyarországon jelenleg szorosan véve kb. 30 különböző hatóanyagú "nyugtató" és durván ugyanennyi fogamzásgátló tabletta van forgalomban. Ezek közel ezer különféle variációban társíthatók egymás mellé; lehetetlen tehát általánosságban megmondani, hogy a nyugtató hogyan hat a fogamzásgátlóra. Konkrétan tudni kellene, hogy mi az a nyugtató, s melyik az a fogamzásgátló, amit szed.
Általánosságban csupán annyit tudok elmondanki, hogy a korszerűbb nyugtatók többsége nem befolyásolja az átlagos hormontartalmú fogamzásgátlók hatását. Vannak azonban olyan nyugtató hatású anyagok is, amelyeknek úgynevezett májenzim-induktor hatása van. Ezek a gyógyszerek esetleg serkenthetik az egyidejűleg adott fogamzásgátló hormonok lebomlását, aminek következtében -- főleg az eleve alacsonyabb hormontartalmú fogamzásgátlók némelyikénél -- előfordulhat, hogy a vérben olyan mértékben lecsökken a hormontartalom, hogy az már veszélyezteti a fogamzásgátló hatás biztonságát.
Ez nem gyakori eset, de azért a közel ezerféle elképzelhető nyugtató-fogamzásgátló kombináció közül van pár tucatnyi olyan eset, amikor számolni lehet a fent leírt hatáscsökkenéssel.
A legcélszerűbb, ha célzottan megkérdezi (vagy a nyugtatót felíró orvostól, vagy a fogamzásgátlót rendelő nőgyógyásztól), hogy az Ön által szedett kombináció véletlenül nem csökkenti-e a fogamzásgátló hatékonyságot. Az orvos tudni fogja a konkrét választ!

Minden jót kívánva köszöntöm:

Dr. BuBo
ideggyogyaszat@dpg.hu

#26 Guest_smileyka_*

  • Guests

Elküldve: 03 December 2003 - 08:59 PM

lenne egy olyan kérdésem hogy a nyugató mennyibe befolyásolja a fogamzásgátlót??!!!köszi